YKSILÖFYSIOTERAPIA

Fysioterapiaan voit tulla ilman lääkärin lähetettä tai lähetteellä, jolloin sinulla on oikeus Kelan korvaukseen. Meillä on Kelan suorakorvausmenetelmä, jolloin Kelan korvaus vähennetään automaattisesti laskustasi. Fysioterapeuttisen tutkimuksen perusteella määritellään oireita aiheuttavat tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöt tai neurologisen sairauden aiheuttamat toimintakyvyn ongelmat. Aktiivinen terapia on aina yhteistyötä.

Fysioterapian keinoin voimme auttaa sinua mm.

• selkäkivuissa (jotka voivat johtuva lantion toimintahäiriöstä)
  • kroonisessa kivussa
  • päänsäryssä
  • huimauksessa
  • ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen
  • akuuteissa fasettiongelmissa
  • urheiluvammojen jälkeen ja ennaltaehkäisevästi
  • kun haluat itse auttaa itseäsi ja parantaa toimintakykyäsi ja ennaltaehkäistä oireita
  • raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen

Fysioterapian keinoina

• Manuaaliset tekniikat; pehmytosien kuten lihasten, nivelten, faskian ja hermokudoksen erilaiset käsittelytekniikat
  • Terapeuttinen harjoittelu
  • Asento- ja liikekontrollin häiriöiden testaus ja hoito – Kinetic Control
  • Movement Performance-testaus ja progressiivinen harjoitusohjelma urheilijoille ja kuntoilijoille
  • Kylmähoito, myös Cryo-huippukylmähoito, ultraääni, sähköhoito
  • Teippaus ja tuet sekä FootBalance Medical-pohjalliset
  • Allasterapia
  • Akupunktio
  • Physio Pilates yksilöllisesti sekä ryhmissä
  • Spiraalistabilaatio-menetelmä yksilöllisesti sekä ryhmissä
  • Footbic-menetelmä ja -pallot fysioterapiassa sekä ryhmissä
  • Tukituotteiden myynti. Esim. spiraalistabilaationauhat, Footbic-pallot, vaivasenluunauhat ym.

Fysioterapiaan kannattaa tulla mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, viimeistään silloin, kun et omin avuin ole saanut kehon kiputiloja pois. Joskus jopa yksi käynti fysioterapiassa riittää, toisinaan tarvitaan useampia käyntejä muutosten aikaansaamiseksi. Fysioterapiaan kannattaa tulla, jos epäilet lonkka-, polvi- tai nilkkakipujen johtuvan kävelytekniikastasi tai haluat ohjeet istumatyöstä johtuvien oireiden hoitoon. Nykytiedon mukaan yksilöllinen terapeuttinen harjoittelu yhdistettynä manuaaliterapiaan on tehokkain tapa TULE-sairauksien hoidossa ja kivun kroonistumisen estämisessä. Fysioterapiassa kädet ja korvat ovat tärkeimmät työkalut – kosketamme ja kuuntelemme, ohjaamme ja hoidamme!