YKSILÖFYSIOTERAPIA

Fysioterapiaan voi tulla ilman lääkärin lähetettä tai lähetteellä. Fysioterapian Kela-korvattavuus poistui vuoden 2023 alussa. Fysioterapeuttisen tutkimuksen perusteella määritellään oireita aiheuttavat tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöt, neurologisen sairauden aiheuttamat toimintakyvyn ongelmat ja kehon ja mielen yhteys ko. oireisiin. Terapia on aina yhteistyötä ja vuorovaikutusta.

Fysioterapian keinoin voimme auttaa sinua mm.

• selkäkivuissa (jotka voivat johtuva lantion toimintahäiriöstä)
  • kroonisessa kivussa
  • päänsäryssä
  • huimauksessa
  • ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen
  • akuuteissa fasettiongelmissa
  • urheiluvammojen jälkeen ja ennaltaehkäisevästi
  • kun haluat itse auttaa itseäsi ja parantaa toimintakykyäsi ja ennaltaehkäistä oireita
  • raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen
  • stressioireissa, paniikkioireissa, masennuksessa, unettomuudessa, ahdistuneisuudessa ja trauman jälkeen.

Fysioterapian keinoina

• Manuaaliset tekniikat; pehmytosien kuten lihasten, nivelten, faskian ja hermokudoksen erilaiset käsittelytekniikat
  • Ortopedinen manuaalinen terapia – OMT
  • Terapeuttinen harjoittelu ja kuntosaliohjaus
  • Asento- ja liikekontrollin häiriöiden testaus ja hoito – Kinetic Control
  • Movement Performance-testaus ja progressiivinen harjoitusohjelma urheilijoille ja kuntoilijoille
  • Kylmähoito, myös Cryonic-ultrakylmähoito, ultraääni
  • Teippaus ja tuet sekä FootBalance Medical-pohjalliset
  • Rentoutushoidot
  • Neurosonic
  • Allasterapia
  • Akupunktio
  • PhysioPilates fysioterapiassa sekä ryhmissä
  • Spiraalistabilaatio-menetelmä fysioterapiassa sekä ryhmissä
  • Footbic-menetelmä ja -pallot fysioterapiassa sekä ryhmissä
  • Tukituotteiden myynti. Esim. spiraalistabilaationauhat, Footbic-pallot, vaivasenluunauhat ym.

Fysioterapiaan kannattaa tulla viimeistään silloin, kun et omin avuin ole saanut kehon kiputiloja pois. Joskus jopa yksi käynti fysioterapiassa riittää, toisinaan tarvitaan useampia käyntejä muutosten aikaansaamiseksi. Nykytiedon mukaan yksilöllinen terapeuttinen harjoittelu yhdistettynä manuaaliterapiaan on tehokkain tapa TULE-sairauksien hoidossa ja kivun kroonistumisen estämisessä. Meiltä saat myös itsehoito-ohjeet jatkohoitoa varten. Fysioterapeutteina ja kuntoutuksen ammattilaisina vastaamme ihmisten kasvavaan tarpeeseen tulla ongelmiensa kanssa kuulluksi, nähdyksi, kosketetuksi, hoidetuksi ja autetuksi.