YKSILÖFYSIOTERAPIA
Fysioterapiaan voit tulla ilman lääkärin lähetettä tai lähetteellä, jolloin sinulla on oikeus Kelan korvaukseen. Kelan korvaus on haettava itse, Kelan suorakorvaussysteemiä meillä ei ole. Alkuun tehdään fysioterapeuttinen tutkimus, jonka perusteella määritellään oireita aiheuttavat tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöt tai neurologisen sairauden aiheuttamat toimintakyvyn ongelmat. Aktiivinen terapia on aina yhteistyötä.

Voimme auttaa sinua mm.
  • selkäkivuissa (jotka usein johtuvat lantion toimintahäiriöstä)
  • kroonisessa kivussa
  • päänsäryssä
  • ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen
  • akuuteissa fasettiongelmissa
  • urheiluvammojen jälkeen ja ennaltaehkäisevästi
  • kun haluat itse auttaa itseäsi ja parantaa toimintakykyäsi ja ennaltaehkäistä oireita
    Fysioterapian keinoina:
  • manuaaliset tekniikat; pehmytosien, nivelten ja hermokudoksen erilaiset käsittelytekniikat
  • terapeuttinen harjoittelu, Kinetic Control
  • kylmähoito, UUTUUTENA myös Cryo-huippukylmähoito, ultraääni, sähköhoito
  • teippaus ja tuet
  • ohjaus omatoimiseen harjoitteluun
  • Movement Performance-testaus ja progressiivinen harjoitusohjelma urheilijoille ja kuntoilijoille
Fysioterapiaan kannattaa tulla mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, viimeistään silloin, kun et omin avuin ole saanut kehon kiputiloja pois. Joskus jopa yksi ohjauskäynti fysioterapiassa riittää, toisinaan tarvitaan useampia käyntejä muutosten aikaansaamiseksi. Fysioterapiaan kannattaa tulla, jos epäilet lonkka-, polvi- tai nilkkakipujen johtuvan kävelytekniikastasi tai haluat ohjeet istumatyöstä johtuvien oireiden hoitoon. Fysioterapiaan kannattaa tulla myös, jos haluat oppia kehosi oikeat, mahdollisimman vähän kuormittavat asento- ja liikemallit - tässä olemme ammattilaisia!